Elektromobilność – korzyści

Samochody elektryczne emitują mniej dwutlenku węgla niż pojazdy spalinowe, co stanowi często pierwszy argument przemawiający za korzyścią używania właśnie elektrycznych pojazdów.

Elektromobilność, jako droga do poprawy jakości powietrza

Wiele samochodów elektrycznych jest zasilanych czystą, odnawialną energią, co czyni je przyjazną dla środowiska alternatywą dla samochodów benzynowych. Niemniej jednak jest wielu krytyków, którzy argumentują, że produkcja samochodów elektrycznych jest liczniejsza niż w przypadku innych typów samochodów, a zatem korzyści dla środowiska zanikają, przez szkodliwe procesy produkcji. Jednak pomimo wyższych emisji szkodliwych substancji podczas produkcji, samochody elektryczne są ogólnie bardziej przyjazne dla środowiska niż samochody spalinowe. Ponadto zwraca się uwagę, że przy wydobyciu zarówno benzyny, jak i oleju napędowego występują również duże ilości emisji, które krytycy często pomijają w swoich argumentach. Jesteśmy coraz bliżej zwiększeniu udziału energii odnawialnej na rynku i za kilka lat prawdopodobnie odstąpimy od niektórych bardzo szkodliwych metod np. dla jakości powietrza, warto więc być na bieżąco z nowościami w temacie elektromobilności (https://www.innogy.pl/pl/duze-przedsiebiorstwa/artykuly/2020/elektromobilnosc-modny-trend-czy-konieczna-rewolucja).

Nieoczywiste

Czy wiesz, że gdybyś uczestniczył w wypadku drogowym lub przy bardzo „wietrznej pogodzie”, samochód elektryczny mógłby być bezpieczniejszy niż inne samochody? Jest to spowodowane umieszczeniem akumulatorów w samochodzie. Akumulatory znajdują się pod podłogą, dzięki czemu środek ciężkości jest nisko. To oznacza, że ​​samochód nie przewraca się tak łatwo. Przydaje się to również, jeśli masz pecha, że ​​poślizgniesz się i samochód się przewróci. Potem często znowu spada na wszystkie cztery koła.

Samochód elektryczny ma niskie koszty obsługi

Samochody elektryczne mają często niższe ceny usług, ponieważ mają mniej części wymagających serwisu. Paski rozrządu, zawory i olej zostały zastąpione bezobsługowym silnikiem, w którym tylko jedna część jest ruchoma. Wówczas zostaje nam filtr kabinowy, który w razie potrzeby należy wymienić, hamulce oczywiście trzeba sprawdzić i ewentualnie nasmarować części ruchome.