Czym są białe certyfikaty?

Jesteś właścicielem dużego przedsiębiorstwa? Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zaoszczędzić pieniądze? Zależy Ci na środowisku naturalnym, a postawa proekologiczna jest Ci bliska? Chciałbyś, by Twoja firma była przyjazna i bezpieczna dla przyrody? Zależy Ci na zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej? Chciałbyś pozyskać dodatkowe środki finansowe na rozwój swojej marki oraz swojego przedsiębiorstwa? Jeżeli tak, to z pewnością bardzo zainteresuje Cię właśnie ten tekst. Serdecznie zapraszamy Cię do jego lektury!

Białe certyfikaty – co to takiego?

Stan środowiska naturalnego nie jest najlepszy, w związku z czym wiele krajów na świecie, w tym Unia Europejska chce zrobić wszystko, by go poprawić. Właśnie dlatego zostały wprowadzone białe certyfikaty dla przedsiębiorstw. W Polsce możliwość ich uzyskania została wprowadzona w 2016 roku za pomocą ustawy o efektywności energetycznej. Białe certyfikaty są przyznawane firmom, które dzięki modernizacji stały się bardziej proekologiczne, a w szczególności zaczęły zużywać znacznie mniej energii elektrycznej. Posiadanie białego certyfikatu pozwala na pozyskanie znacznej ilości dodatkowych środków finansowych na rozwój przedsiębiorstwa – jest to więc bez wątpienia doskonała okazja dla każdego przedsiębiorcy.

Białe certyfikaty – jak je pozyskać?

Otrzymanie białego certyfikatu jest uzależnione od dwóch podstawowych kwestii: od wykonania audytu efektywności energetycznej oraz od otrzymania pozytywnej opinii od Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Oczywiście droga do uzyskania białego certyfikatu musi rozpocząć się od przeprowadzenia skutecznych modernizacji przedsiębiorstwa, tak by było one bardziej ekologiczne oraz by zużywało mniej energii elektrycznej. Do osiągnięcia tego celu można między innymi: wymienić oświetlenie w przedsiębiorstwie, wykonać izolacje instalacji przemysłowych czy też wyremontować cały budynek oraz wymienić instalacje elektryczne. Oczywiście to, jakie działanie należy podjąć zależy od indywidualnych potrzeb oraz możliwości danego przedsiębiorstwa.